Monday, September 22, 2014

MB Selangor yang tercabar!

Seperti yang diramalkan senyap-senyap, akhirnya pilihan paling mudah ialah YB Azmin Ali menjadi pengganti Tan Sri Khalid. Boleh diterima oleh semua pihak dalam PR. Hanya UMNO saja pasti mengejek pilihan terakhir ini dan pada masa yang sama memuji memuja TS Khalid.

Tidak pernah dalam sejarah, UMNO bergila gila dengan pimpinan parti lawan sampai sekelumit ahlinya berdemo cinta kaseh kepada TS Khalid.  Selalunya, disebalik mee ada udang. Sebab itu mee udang sedap, masyhur dan laris.

Biarkan UMNO dengan labu- labunya.

Sesuatu yang pasti YB Azmin bukan boleh tidur nyenyak dan berselesa di kerusi MB.  Cabaran getir dan berbungkah masaalah sedang siap untuk dihempas di batu jemalanya. Hanya manusia yang sangat istimewa dan terkuat boleh lepas dari cabaran-cabaran Selangor.

Bersiaplah untuk menghadapi dan berdepan secara telanjang dengan gugatan UMNO yang akan berusaha memusnahkan atau menggoyangkan kerusinya.  Bersiaplah untuk menghadapi kerenah istana dan konglomerat Selangor.  Mungkin juga perlu waspada dengan cucukan jarum halus dalam selimut Pakatan Rakyat.

Bersiaplah YB Azmin, isu akan dipabrikasi dari masa kesemasa, selagi Selangor tidak jatuh di tangan samseng UMNO.  Mereka berjaya melakukannya di Perak,  pasti mereka boleh berjaya di mana mana.

Sangat malang DS Anwar Ibrahim, seluruh instrumen kerajaan tidak menyebelahi anda, malah sebagai pahlawan saudara Anwar terpaksa menghadapi ini dengan jiwa terbuka dan memaafkan.  Tetap mengkagumi seorang bernama Anuar Ibrahim.

Selamat Reformasi buat MB Selangor.

No comments: