Thursday, November 04, 2010

Aturan Demokrasi

Untuk sekian kalinya menyaksikan dan menelan buah pahit dari sebuah sistem yang karut, sangat memualkan dan mengecewakan. Sistem yang dicacimaki oleh Socrates ribuan tahun dahulu. Yakni demokrasi. Demokrasi adalah ruang yang memberi peluang si bodoh menjadi pemimpin kepada sebuah masyarakat. Begitu Socrates mencela demokrasi di tengah-tengah tamaddun Yunani di zaman dulu kala.
Ternyata hari ini demokrasi di tanah warisan bonda ini menyaksikan pesta kebodohan di mana-mana dengan pelbagai aplikasinya. Gelanggang yang persis rimba ini telah melahirkan beribu-ribu pemimpin bodoh, yang kerjanya membodohkan rakyat kecil, rakyat marhaen, rakyat proletar, rakyat agrarian dan rakyat terkucil.
Gelanggang yang persis rimbaraya ini juga telah melahirkan tirani-tirani, bargouis yang mencekik rakyat, kapitalis yang menghisap darah rakyat, aristokrat yang immoral, ulamak yang menjual ilmunya, rakyat yang gilakan dunia dan poya-poya serta media yang gila bahasa.
Semua kebobrokan dan keruntuhan ini lahir dari sebuah demokrasi yang dipaksakan dan tiada siapa yang berani mementang raksaksa keramat ini. Hatta sebuah gerakan islam juga memilih medan ini untuk mencapai cita-cita lohornya.
Meski padang yang penuh kerikil ini, tidak menjanjikan wasit yang adil, sama rata dan saksama, pejuang Islam melalui perlawanan ini dengan penuh kelukaan, penderitaan dan kesakitan sekian lama. Mereka tabah, mereka berjiwa besar, mereka tangguh mengharunginya selagi hayat masih ada. Apakah kekuatan itu dibekalkan Allah kepada tenteranya, kerana kepimpinan ulamak!.
Percayalah, bahawa kemenangan dalam perlawanan ini bukan segala-galanya. Kekalahan bukan bererti kesalahan. Semuanya berjalan mengikut aturan tuhan, hatta setiap denyutan jantung anda pun mengikut ketentuan tuhan.
Abdulrahman Al Aus mengatakan " Aku pernah mendengar Rasulullah SAW mengatakan ' agama ini akan tetap unggul dalam menghadapi siapa pun yang menentangnya, sehingga Islam dan pengikutnya benar-benar mendapat kemenangan'." Ungkapan ini lahir ditengah-tengah pemimpin Islamberbincang untuk menentang kuasa besar dunia, Rom!.
Apakah demokrasi yang hina ini menjanjikan kemenangan total buat pejuang Islam dalam meraih kekuasaan, tuhan akan menentukannya. Asalkan anda bernafas panjang.

No comments: